دوره سرامیک خودرو

دوره آموزش کاور و سرامیک خودرو

نمایندگی محصولات HEXIS فرانسه و GYEON کره در اصفهان مفتخر است با پشتوانه بیش از 5 سال سابقه در زمینه محصولات و خدمات مراقبت از خودرو اقدام به برگزاری دوره های زیر به صورت تخصصی نماید…

1) دوره تخصصی کاورهای رنگی (wrapping)
این دوره مخصوص کاورهای رنگی می باشد. و انتظار می رود هنرجو پس از پایان این دوره بتواند به تنهایی (یا با یک دستیار) اقدام به نصب کاورهای رنگی نماید.
سرفصل های دوره تئوری:
• آشنایی با ویژگیها و جنس کاورهای رنگی و تفاوتهای آنها
• آشنایی با انواع طیف های رنگ و حالتهای رنگ کاورهای شرکت HEXIS
• آشنایی با ابزارهای مورد نیاز نصب
سرفصل های دوره عملی:
• نحوه در آوردن الگوهای قسمت های مختلف بدنه
• نحوه آماده سازی سطح قبل از نصب کاور
• اجرای کاور روی قسمتهای مختلف بدنه و آموزش برش

آموزش پولیش بدنه
هنرجو در حال پولیش بنده خودرو

2) دوره تخصصی کاور شفاف (BODYFENCE)
این دوره مخصوص کاور شفاف کمپانی HEXIS با نام تجاری BODYFENCE می باشد. این دوره به منزله دوره پیشرفته و تکمیلی کاورهای رنگی (wrapping) تلقی می شود. انتظار می رود هنرجو پس از پایان این دوره بتواند به تنهایی (یا با یک دستیار) اقدام به نصب کاور شفاف نماید.
سرفصل های دوره تئوری:
• آشنایی با ویژگیها و خواص بادیفنس
• آشنایی با ابزارهای مورد نیاز نصب
سر فصل های دوره عملی:
• نحوه در آوردن الگوهای قسمتهای مختلف بدنه
• نحوه آماده سازی سطح قبل از نصب کاور
• اجرای قسمتهای مختلف بدنه و آموزش برش

نکته 1: مدت زمان یادگیری دوره های کاور بین 3 تا 5 روز متغیر می باشد.
نکته 2: آموزشهای دوره های کاور رنگی و شفاف با هم متفاوت می باشد.
نکته 3: بیشترین زمان دوره مربوط به اصول عملی می باشد به طوریکه آموزش کلیه موارد تئوری کمتر از یک روز به طول می انجامد.
نکته4: دوره های کاور به صورت نیمه خصوصی و در قالب گروه های 2 تا 4 نفره برگزار می شود
امتیازات دوره:
• بهره گیری از مجرب ترین و دلسوز ترین کارشناسان نصب کاور بدنه خودرو در ایران
• صرف ناهار و پذیرایی رایگان
• جوی گرم و محیطی دلپذیر
• آموزش جدیدترین تکنیکها بر مبنای متد شرکت HEXIS فرانسه
• شهریه مناسب و منطقی
• اعطای مدرک از نمایندگی HEXIS فرانسه در ایران (در صورت قبولی در آزمون)

دوره نانو سرامیک بدنه

دوره دیتیلینگ:
دتییلینگ شامل کلیه امور مربوط به مراقبت از سطوح مختلف خودرو می باشد. دوره های دیتیلینگ شامل دوره تئوری و دوره عملی می باشد.
سرفصل های دوره تئوری:
• آشنایی با کلیه محصولات شرکت GYEON کره (بیش از 60 محصول) و شناخت کاربرد آنها و همچنین تفاوت محصولات با یکدیگر
• آشنایی با دستگاه ها و پدهای مخصوص پالیش بر مبنای متد شرکت RUPES ایتالیا و همچنین تفاوت و کاربرد هر کدام
سرفصل های دوره عملی:
• شست و شو و آماده سازی رنگ خودرو بر مبنای متد شرکت GYEON
• اجرای صفر تا صد پروسه احیای رنگ خودرو (3 مرحله)
• اجرای تمامی محصولات نانو سرامیک شرکت GYEON بر روی خودرو
• اجرای سرامیک های تخصصی GYEON شامل شیشه، چرم، رینگ، سطوح تریم (سطوح پلاستیکی)

نکته1: مدت زمان دوره بین 3 تا 5 روز متغیر می باشد. به طوریکه دوره تئوری یک تا یک و نیم روز و مابقی زمان مربوط به دوره عملی می باشد که بسته تعداد نفرات و شرایط خودرو متغیر است.
نکته2: دوره ها به صورت نیمه خصوصی و در قالب گروه های 2 تا 4 نفره برگزار می شود.
امتیازات دوره:
• بهره گیری از مجرب ترین و دلسوز ترین کارشناسان دیتیلینگ خودرو در ایران
• صرف ناهار و پذیرایی رایگان
• جوی گرم و محیطی دلپذیر
• بهره مندی از کامل ترین محصولات تولیدی پیشروترین شرکت محصولات دیتیلینگ خودرو در جهان
• شهریه مناسب و منطقی
• اعطای مدرک از نمایندگی GYEON کره در ایران (در صورت قبولی در آزمون کتبی)

نانو سرامیک خودرو اصفهان

نانو سرامیک خودرو

نانو سرامیک خودرو چیست؟

امروزه مراقبت از رنگ خودرو به یک ضرورت تبدیل شده. دلایل بی شماری برای محافظت از رنگ بدنه خودرو وجود دارد. متاسفانه بیشتر صاحبان خودرو به این مومضوع فکر نمی کنند که رنگ خودرویشان همواره در معرض آسیب قرار دارد. این یک واقعیت غیر قابل انکار است. رنگ خودروی شما هر لحظه در معرض آسیبهای مختلف است. عوامل بیشماری به رنگ آسیب می رسانند. عواملی مثل: بارندگی، گرد و خاک، شست و شو، آفتاب و اشعه های خورشید، باد، فضولات پرندگان، شیره درخت، آلاینده های صنعتی و مواد شیمیایی و…

نانو سرامیک بدنه خودرو اصفهان

ماهیت نانو سرامیک

همانطور که از نام آن بر می آید، نانوسرامیک یک پوشش ناچیز با ضخامت ناچیز است بنابر این نمیتوان از آن انتظارات زیادی داشت. ضخامت واقعی لایه نانوسرامیک کمتر از یک میکرون (ضخامت < 1µ) می باشد. ولی همین پوشش ناچیز اهمیت زیاد و خواص زیادی دارد و عملکرد آن به این صورت است که منافذ میکروسکپی رنگ را پر کرده و سطح رنگ را صاف و یکنواخت می کند.

خواص نانو سرامیک خودرو

با توجه به یکنواخت شدن و یکدست شدن سطح رنگ به واسطه پرشدن منافذ آن خواص زیر به رنگ خودرو منتقل می شود.

  • براقیت
  • آبگریزی
  • خود پاکیزگی
  • سختی

هم اکنون به صورت جداگانه به بررسی هر کدام از این خواص می پردازیم:

براقیت:

مهمترین و چشم نواز ترین خاصیت نانو سرامیک براقیت خیره کننده آن می باشد. این براقیت نمود اصلی جذابیت نانوسرامیک برای تمام مشتریان می باشد. دوام براقیت بسته به نگهداری و دوام پکیجی که برای مشتری استفاده میشود می تواند از 6 ماه تا 5 سال ادامه داشته باشد. در صورتیکه خودرو همواره تمیز باقی بماند این براقیت میتواند همیشه برای صاحب خودرو دلچسب باشد و شما با دیدن خودروی همیشه براقتان از آن همیشه لذت ببرید. از براقیت تحت عنوان تحت عنوان “گلاس افکت” یا “آیینه ای شدن” هم نام برده میشود. چون در واقع رنگ خودرو به سان آینه عمل کرده و شما میتوانید حتی تصویر خودتان را هم در رنگ ماشین ببینید. نکته مهم در مورد براقیت این است که در مورد ماشینهایی با رنگ تیره نمود بیشتری دارد ولی این بدین معنی نیست که ماشینهایی با رنگ روشن نمیتوانند براقیت آیینه ای پیدا کنند. براقیت آیینه ای روی ماشینهای سفید هم جذابیت دارد.

آبگریزی

یکی دیگر از خواص مهم نانو سرامیک که برای اکثر مشتریان و مصرف کنندگان جذابیت دارد موضوع آبگریزی است. آبگریزی به واسطه یکدست شدن سطح رنگ بوجود می آید. در واقع سطح رنگ حالتی شبیه به پوست پرتقال دارد و دارای منافذ و خلل و فرج زیادی است که طی فرایند پیوند مولکولهای نانو با رنگ، سطح رنگ یکدست میشود. این یکدست شدن سطح رنگ لغزندگی ایجاد می کند و نتیجتا باعث سر خوردن ذرات آب از روی رنگ می شود.

مزایا نانو سرامیک خودرو

خود پاکیزگی (لغزندگی)

خود پاکیزگی یکی از خواص دیگری است که بواسطه لغزنده شدن سطح رنگ بوجود می آید. همانطور که لغزندگی عامل اصلی سر خوردن ذرات آب از روی رنگ است، عامل سر خوردن گرد و خاک و آلاینده های دیگر نیز از روی رنگ محسوب می شود و در نتیجه رنگ خودرو پاکیزه تر باقی مانده و نیاز به شست و شو کمتر می شود.

سختی

منظور از سختی، سخت تر شدن سطح رنگ می باشد. رنگ خودرو بافت نسبتا نرمی دارد و به همین جهت به راحتی روی سطح آن خش و خراشهای ریز و درشت ایجاد می شود. نانو سرامیک به واسطه فرمولاسیون خاصی که دارد باعث ایجاد لایه ای هر چند بسیار نازک ولی موثر می شود. این لایه حالتی مانند شیشه دارد و در کنار عامل لغزندگی می تواند به کمتر خش افتادن سطح رنگ کمک کند.

معیار سنجش میزان سختی

سوالی که در ذهن بسیاری از مخاطبان و مشتریان در خصوص سختی وجود دارد این است که پس از اجرای نانو سرامیک، رنگ بدنه تا چه حد در برابر خش محافظت می شود. ابتدا بگذارید تا اندکی در مورد استاندارد ضد خش بودن سرامیک توضیح دهیم. تقریبا تمامی شرکتهای تولید کننده محصولات مراقبتی خودرو از استاندارد مداد برای سنجش میزان ضد خش بودن استفاده می کنند. همگی ما با میزان نرمی و سختی مداد از دوران کودکی تا بحال آشنایی پیدا کرده ایم. همانطور که میدانید دسته بندی مدادها از نرم به سخت به ترتیب بدین صورت است…
B
HB
H

که به ترتیب مدادB نرم و سپس مدادHB متوسط و مدادH بیشترین سختی را دارند. استاندارد بیشتر شرکتهای تولید کننده محصولات مراقبتی برای محصولات نانو سرامیک بدنه 9H می باشد. به این مفهوم که اگر ما مدادی با سختی9H را با زاویه 45 درجه و به آرامی روی رنگ بدنه بکشیم می توانیم انتظار داشته باشیم که به رنگ آسیب نرسیده و روی آن خش نمی افتد.

افسانه های نانو سرامیک

اکنون که به خواص و ویژگی های نانو سرامیک پرداختیم اجازه دهید تا اندکی هم در مورد نگاه اغراق آمیزی که عموما در مورد خواص نانو سرامیک وجود دارد بپردازیم. این نوع نگرش و بزرگنمایی در مورد خواص نانوسرامیک متاسفانه باعث فریب بسیاری از مشتریان و توقعات نابجا از سوی آنها شده و تا حدودی کل کسب و کار دیتیلینگ را هم تحت الشعاع قرار داده است و به حدی این نگرش همه گیر شده که خود کسانی که مراکز اجرای نانو سرامیک دارند و ما به آنها “دیتیلر” میگوییم هم به این باور و نگرش ایمان پیدا کرده اند. لازم به ذکر است که این نوع نگرش مبالغه آمیز فقط مختص به کشورمان ایران نبوده و در بسیاری از کشورهای دیگر هم رواج دارد. شاید دلیل اصلی این نوع نگرش اغراق آمیز تبلیغات شرکتهای تولید کننده یا “دیتیلر” های حاضر در این صنعت باشند.

نانو سرامیک

افسانه شماره 1

ماشین شما دیگر کثیف نمیشود!

ممکن است به شما به عنوان مشتری گفته شود که پس از اجرای نانو سرامیک دیگر ماشین شما کثیف نخواهد شد ولی واقعیت چیز دیگریست. خودروی شما تنها به واسطه خاصیت لغزندگی (خود پاکیزگی) مقداری کمتر از یک خودروی سرامیک نشده کثیف می شود. بنابر این لزوم مراجعه به کارواش اجتناب ناپذیر خواهد بود.

افسانه شماره 2

ماشین شما ضد حریق می شود!

واقعا مشخص نیست بر چه مبنایی چنین خاصیتی برای نانو سرامیک تبلیغ می شود. به نظر می رسد علت آن آگهی تبلیغاتی بعضی از شرکتها باشد که مقداری از یک ماده به شدت قابل اشتعال را روی کاپوت خودرو ریخته و آن را مشتعل می کنند و این ماده قابل اشتعال به سرعت شعله کشیده و تمام میشود و بیننده با دیدن این تصاویر به این نتیجه می رسد که رنگ خودرو در برابر آتش سوزی بیمه خواهد بود غافل از آنکه آن ماده شدیدا قابل اشتعال روی کف دست هم می تواند بسوزد و اثری از سوختگی ایجاد نکند.

سرامیک گارانتی مادام العمر دارد

حقیقت این است که حتی خود رنگ خودرو هم نمی تواند به صورت مادام العمر کیفیت خود را حفظ کند چه برسد به نانو سرامیک که لایه ای بسیار آسیب پذیر است. البته میتوان در مورد پکیج های 5 ساله شرکت ما “جیون کوآرتز” گارنتی داد که خواص آن تا 5 سال باقی بماند ولی گارانتی شرایط خاص خودش را دارد که در اینجا قابل شرح نیست.

سرامیک ضد خش است

مهمترین خاصیتی که در مورد خواص نانو سرامیک در فضای مجازی روی آن تبلیغ می شود خاصیت ضد خش بودن است. اما آیا این موضوع صحت دارد؟

بسیار در فضای مجازی دیده ایم که برخی با استفاده از اجسام پلاستیکی مانند ته فندک یا ته پیچ گوشتی محکم به روی خودرو (که غالبا رنگ آن نیز سفید است) ضربه می زنند. این کار باعث ایجاد صدای زیادی میشود و مخاطب را به این فکر می اندازد که قطعا روی رنگ خش افتاده است. ولی در واقع یک جسم پلاستیکی نمی تواند آسیب چندانی به رنگ خودرو برساند. بعضی اوقات هم با کلید این تست انجام میشود که در مورد کلید هم باید گفت معمولا از کلیدهایی مانند سوئیچ استفاده می شود که سطح صافی دارند و با تکنیک خاصی هم روی رنگ ضربه می زنند تا فقط ایجاد صدا بکند و آسیبی به خودرو نرسد.
البته لازم به ذکر است که رنگ به واسطه سختی و لغزندگی که از نانو سرامیک می گیرد تا حدی در برابر آسیبهایی از این دست مقاوم می شود ولی استفاده از این گونه ترفندهای تبلیغاتی نمی تواند بیانگر ضد خش بودن نانو سرامیک باشد. به عبارت دیگر نانو سرامیک در برابر خش مقاوم هست ولی ضد خش نیست!

سرامیک بدنه خودرو

لزوم مراقبت و نگهداری از خودرو پس از اجرای نانو سرامیک

بسیاری از مراکز اجرای نانو سرامیک لزوم نگهداری و شست و شوی اصولی را به مشتریان گوشزد نمی کنند. در حالیکه نانوسرامیک مراقبت بسیاری پس از اجرای آن نیاز دارد. مهمترین عاملی که باعث تحلیل رفتن خواص نانوسرامیک می شود شست و شوی غیر اصولی می باشد.

  1. برای شست و شوی اصولی به 3 چیز نیاز است…
  2. شامپوی مخصوص شست و شو
  3. خز شست و شوی مناسب
  4. حوله مناسب

متاسفانه در اکثر کارواش ها این سه چیز یافت نمی شود. به عبارتی کارواشها بخاطر داشتن بالاترین صرفه از موادی برای شست و شو استفاده می کنند که برای خودروی سرامیک شده مضر است. اکثر این مواد قلیایی هستند و به همین خاطر روی خواص لایه نانو اثر منفی میگذارند. موضوع مهم دیگر خز شست و شو می باشد که آن هم بخاطر صرفه اقتصادی بیشتر در کارواش ها بکار گرفته نمی شود. این خزها که برای همه خودرو ها در طول روز استفاده می شوند بعضا بسیار زبر شده و پر از ذرات ریز و گل هستند که باعث خش افتادن روی رنگ خودرو می شوند. پس برای جلوگیری از افتادن خشهای ریز روی سطح رنگ که ما به آن (هولوگرام) می گوییم بایستی از خز شست و شوی مناسب استفاده شود. در ضمن حوله هم می تواند در صورت نرم نبودن و مناسب نبودن روی سطح رنگ خش ایجاد کند.

راه حل چیست؟

مشتریان پس از اجرای نانوسرامیک 2 راه حل برای شست و شو دارند…
1-مراجعه به کارواش هایی که سیستم شست و شوی اصولی برای خودروهای سرامیک شده دارند.
2-خرید “شامپوی مخصوص” و “خز شست و شو” و “حوله” که بایستی در مرکزی که در آن سرامیک انجام شده است موجود باشد. به این ترتیب مشتری می تواند با دادن این سه قلم به هر کارواشی بابت شست و شوی خودروی خود خاطر جمع باشد.

لزوم آماده سازی رنگ قبل از اجرای نانو سرامیک

واضح است که رنگ خودرو قبل از اجرای نانو سرامیک داری خش (کم یا زیاد) می باشد. این موضوع حتی برای خودروهای صفر کیلومتر نیز صدق می کند. بسیاری از مشتریان فرض می کنند از آنجاییکه خودروی آنها صفر یا کم کار است نیازی به پروسه آماده سازی رنگ یا احیای رنگ ندارد در حالیکه این فرض اشتباه است و حتی اگر رنگ خودرو فاقد خشهای بسیار ریز نیز باشد انجام حد اقل دو مرحله پالیش برای آماده سازی رنگ ضروری است چرا که در صورت عدم اجرای پروسه آماده سازی، پیوند مولکولی ذرات نانو با رنگ به خوبی صورت نمی گیرد.

مزیتها و معایب نانو سرامیک

مزیتها:
1-صرفه اقتصادی خوب به نسبت هزینه.
در واقع مشتری به نسبت هزینه ای که پرداخت می کند بهره مناسبی برداشت می کند.
2-براقیت و ظاهر ایده آل در مدت زمان نسبتا طولانی. براقیت نانوسرامیک به نسبت واکس واقعا دوام بیشتری دارد.
3-چرب نشدن بدنه برعکس واکس

معایب:
1-دائمی نبودن.
پوشش های نانو سرامیک دائمی نیستند و لی تا چند سال می توانند بسته به فورمولاسیون پکیج مورد نظر مشتری خواص خود را حفظ کنند.
2-نسبی بودن خواص.

به طور کلی هیچ چیز قطعی در مورد محصولات نانو وجود ندارد. مثلا نمی توان گفت که خودرو پس از اجرای نانوسرامیک اصلا کثیف نمی شود. ولی می توان گفت خودرو پس از اجرای نانوسرامیک نسبت به خودرویی که پوشش نانو سرامیک ندارد کمتر کثیف می شود. بنابر این ما برای توضیح خواص نانو روی واژه “کمتر” تاکید میکنیم…
خش کمتر، کثیفی کمتر، جای فضله کمتر، آفتاب سوختگی کمتر و…

3- نیاز به مراقبت و نگهداری.

همانطور که در مورد شست و شو توضیح دادیم نانوسرامیک برای حفظ خواص خود نیاز به مراقبت و به خصوص شست و شوی مناسب و اصولی دارد.

4- عدم جلوگیری از آسیب های جدی.

این موضوع را می توان در مقایسه با کاورهای محافظ بدنه سنجید. چرا که کاور جلوی آسیب های جدی را می تواند بگیرد ولی نانو سرامیک خیر.

آیا پس از نانو سرامیک هنگام فروش خودرو برای تشخیص رنگ مشکلی پیش می آید؟

یکی از مواردی که بسیاری از مشتریان بابت آن نگرانی دارند موضوع تشخیص رنگ فابریک خودرو هست و متاسفانه در فضای مجازی نیز اینطور القا می شود که نانو سرامیک روی ضخامت رنگ فابریک خودرو اثر می گذارد و بعدا باعث می شود که مراکز تشخیص رنگ، خودرو را فاقد رنگ فابریک تشخیص دهند. واقعیت این است محدوده نوسان ضخامت رنگ همه خودرو ها تا 30-40 میکرون و یا حتی بیشتر می باشد. به این معنی که مثلا ضخامت رنگ قسمتی مانند کاپوت ممکن محدوده ای بین 90 تا 110 میکرون داشته باشد و این یک امر طبیعی است چرا که ضخامت رنگ حتی بهترین خودروسازی های جهان هم دارای نوسان زیادی است بنا بر این نانوسرامیک با ضخامت کمتر از 1 میکرون اصلا برای دستگاه تشخیص رنگ قابل تشخیص نیست.

امیدواریم این مقاله برای سوالات یا ابهامات شما مخاطبان و مشتریان عزیز پاسخ کافی ارائه نموده باشد.

ریکاوری رنگ خودرو اصفهان

ریکاوری رنگ خودرو اصفهان

احیای رنگ خودرو چیست؟

منظور از احیای رنگ انجام پروسه پالیش یا پرداخت رنگ خودرو می باشد که پس از اتمام آن تمامی خشهای سطحی رنگ خودرو از بین می رود و رنگ درخشنده و براق می شود. به احیای رنگ خودرو در اصطلاح “ریکاوری رنگ” نیز گفته می شود.

لزوم احیای رنگ خودرو

با توجه به اینکه رنگ خودرو همواره در معرض آسیب قرار دارد. احیا کردن و از بین بردن خشهای سطحی ضروری به نظر می رسد. خشهایی که به واسطه عوامل مختلف روی سطح رنگ ایجاد می شوند و حالت دوار دارند که ما اصطلاحا به آن “هولوگرام” می گوییم. عواملی مانند گرد و خاک، بارندگی، شست و شو و غیره.
از بین عواملی که ذکر شد شست و شوی غیر اصولی معمولا بالاترین سهم را در ایجاد خشهای سطحی دوار یا همان “هولوگرام” دارند.

رفع آفتاب سوختگی اصفهانمراحل پالیش

به طور کلی مراحل پالیش بسته به میزان خش و آسیبی که روی سطح رنگ وجود دارد از 2 تا 4 مرحله متغیر است.

مواد پالیش

مواد پالیش حرفه ای که شرکتهای معتبر تولید کننده معمولا همگی آن را دارند به این ترتیب است :

  • بسیار زبر
  • زبر
  • نرم
  • بسیار نرم

مواد پالیش ما

موادی که مجموعه ما به عنوان نمایندگی رسمی کمپانی “جیون کوآرتز” کره در اصفهان استفاده می کنیم یکی از بالاترین کیفیت ها و استانداردهای ممکن در این صنعت را دارند و همگی بر پای آب تولید شده و هیچگونه پر کننده یا فیلر برای پر کردن خشها در آن بکار نرفته است.

آیا آفتاب سوختگی با پروسه احیای رنگ بر طرف می شود؟

یکی از دغدغه های مهم بسیاری از مشتریان مشکل آفتاب سوختگی رنگ ماشین می باشد. تجربه نشان می دهد که آفتاب سوختگی رنگ بسته به میزان و شدت آن تا حدی و در بعضی موارد کاملا برطرف می شود. ولی مسئله مهم در مورد آفتاب سوختگی این است که پس از انجام مراحل پالیش (2 تا 4 مرحله) و از بین رفتن اثر آفتاب سوختگی، این مشکل پس از مدتی دوباره بوجود می آید چرا که لایه بالای رنگ که اصطلاحا به آن “کیلر رنگ” گفته می شود دیگر از بین رفته است و احیای رنگ صرفا یک مرحم درد موقت برای آن به حساب می آید. به همین خاطر بسیاری از مشتریان قبل از فروش خودرویشان دست به پالیش قسمتهای آفتاب سوخته می زنند.

پالیش خودرو اصفهان

پالیش قسمتهایی که رنگ فابریک ندارند.

معمولا برای انجام پالیش روی قسمتهایی از خودرو که مجددا رنگ آمیزی شده اند بایستی دقت بیشتری به خرج داد. یک موضوع مهم در مورد این قسمتها این است که در صورتیکه لایه زیرین رنگ به خوبی خشک نشده باشد، بعد از پالیش، خشهای از بین رفته و محو شده به صورت اسرار آمیزی دوباره ظاهر می شوند. به این اتفاق به اصطلاح “دای بک” گفته می شود.
Die back
مشکل “دای بک” برای قسمتهایی که لکه آب یا جای فضولات روی رنگ وجود دارد نیز صدق می کند.

میزان براقیت قبل و بعد از نانو سرامیک چه تفاوتی دارد؟

میزان براقیت رنگ صرفا با همان 2 تا 4 مرحله پالیش به حد بسیار مطلوبی می رسد ولی می توان برای درخشندگی و براقیت حتی بالاتر پس از انجام پالیش از پوششهای سرامیک استفاده کرد تا براقیت را به حد نهایت برسانند. در مورد پوششهای نانو سرامیک و خواص آنها در صفحه مربوط به آن مفصلا توضیح داده ایم.

احیای رنگ شامل چه مراحلی می شود؟

بستگی به میزان و شدت خشهای موجود دارد. مثلا خودروهای کم کار یا صفر ممکن است نیازی به مرحله خیلی زبر یا زبر نداشته باشند. ولی خودروهای کار کرده و آسیب دیده مسلما نیاز به مرحله خیلی زبر یا زبر دارند و سپس مرحله نرم که باعث از بین رفتن خشهای بسیار ریز بجا مانده از مرحله خیلی زبر اجرا میشود و براقیت را به حد چشمگیری بالا می برد.

چه میزان از رنگ خودرو طی پروسه پالیش برداشته می شود؟

سوال مهمی که در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد این است که تا چه میزان میتوان از سطح رنگ برداشت ولی رنگ آسیب نبیند.
حقیقت این است که طی انجام پروسه پالیش حرفه ای که با تجهیزات استاندارد انجام میگیرد (2 تا )4 مرحله حد اکثر حدود 2-3 میکرون از رنگ برداشته می شود. بنابر این میتوان تا چند مرتبه نیز پروسه احیای رنگ حرفه ای را انجام داد چرا که ضخامت لایه بالایی رنگ بسیار بالاتر از این میزان است و حد اقل 20-30 میکرون ضخامت دارد.

تجهیزات ما
تجهیزاتی که مجموعه ما از آن بهره می برد همگی ساخت کمپانی روپس RUPES
ایتالیا بوده و از بالاترین کیفیت و استاندارد روز جهان بهره می برند.

کاور ضد خش اصفهان

بادیفنس (BODYFENCE)

مجموعه هگزیس اصفهان به عنوان نماینده محصولات شرکت HEXIS فرانسه در استان اصفهان افتخار دارد تا محصولی را به شما همشهریان و هم استانی های عزیز معرفی کند که میتواند جلوی آسیب به رنگ خودروی شما را بگیرد.

رنگ خودرو همواره اهمیت بسیار بالایی برای صاحبان آن داشته و دارد. وقتی شما می بینید روی رنگ ماشینتان خط و خش افتاده یا یک مالیدگی باعث از بین رفتن رنگ ماشین میشود مسلما حال بدی به شما دست می دهد. این موضوع فقط باعث دلگیر شدن شما به عنوان صاحب خودرو نمی شود بلکه باعث افت قیمت خودروی شما بواسطه آسیب به رنگ نیز می شود. به عبارت دیگر، امروزه ارزش ماشین به رنگ آن است!

بادیفنس خودرو اصفهان
بادیفنس (BODYFENCE) چیست؟

به کاورهای شفاف ضد خش تولید شده توسط کمپانی فرانسوی HEXIS بادیفنس گفته می شود.
معنی بادیفنس چیست؟ بادیفنس از دو کلمه لاتین تشکیل شده “BODY” به معنای بدنه و “”FENCE به معنای حفاظ و ترکیب این دو کلمه به خوبی حق مطلب را بیان کرده و نام تجاری با مسمایی را برای این محصول بوجود آورده است.

بادیفنس به چه دردی میخورد؟

بایست در پاسخ به این سوال گفت که بادیفنس به چه درد که نمی خورد!
این محصول جلوی تمامی آسیبهایی که ممکن است برای رنگ خودرو بوجود بیاید را میگیرد. در زیر به عواملی که بادیفنس میتواند جلوی آنها را بگیرد اشاره می کنیم…

  • خط و خش
  • ریگ خوردگیاسید و مواد شیمیایی
  • آفتاب سوختگی
  • مالیدگی و تصادفات سطحی

بادیفنس خودرو اصفهان

ضخامت بادیفنس

سوالی که در ذهن بسیاری از مشتریان پیش می آید این است که آیا این کاور با این میزان ضخامت می تواند جلوی این همه آسیب را بگیرد؟ ضخامت واقعی بادیفنس 155 میکرون است. میدانیم که هر 1000 میکرون معادل 1 میلیمتر است. پس بنابر این محصول ضخیمی نیست ولی بواسطه انعطاف و کش سانی بینظیری که دارد میتواند جلوی آسیبهای جدی را به راحتی بگیرد. بنابر این میتوان نتیجه گرفت که صرف ضخیم بودن محصولات مشابه نمی تواند تعیین کننده میزان مقاومت محصول باشد.

مزایای بادیفنس بدنه خودرو اصفهان

براقیت
پس از نصب این محصول روی خودرو میتوانید به راحتی مشاهده کنید که تا چه حد سطح رنگ براقتر می شود. و خبر خوب اینجاست که این براقیت تقریبا دائمی است!

آبگریزی

یکی از خواص مهم دیگر بادیفنس که به خاطر وجود یک لایه نانویی و لغزنده روی سطح آن است، آبگریزی می باشد. پس در مواقع بارندگی آب کمتر روی آن می ماند و به طور کلی ماشین کمتر کثیف می شود.

خود ترمیمی

یکی از خواص اعجاب انگیز این محصول خود ترمیمی آن است. خود ترمیمی یعنی اگر خشهای سطحی که معمولا روی رنگ خودرو بوجود می آیند روی سطح بادیفنس ایجاد شوند با عامل گرما (آفتاب یا آب جوش) به صورت خودکار از بین رفته و سطح رنگ همیشه براق و ایده آل می ماند. البته این محصول 3 لایه دارد که خشهایی که روی لایه اول ایجاد شده اند مشمول خاصیت خود ترمیمی خواهند بود.

کاور ضد خش اصفهان

دوام بادیفنس

دوامل بادیفنس برای آب و هوای ایران و با یک استفاده معمولی از خودرو در حدود 7 سال خواهد بود. و پس از این مدت انتظار می رود رنگ بادیفنس آرام آرام تغییر کند و رو به زردی یا بور شدن برود. التبه خبر خوب اینجاست که خود بادیفنس قابلیت پالیش شدن دارد و با این حساب میتوان گفت که یک کاور محافظ مادام العمر محسوب می شود!

جدا سازی بادیفنس از روی رنگ

دغدغه بسیاری از شما مشتریان جداسازی بادیفنس از روی خودرو می باشد و بسیاری این نگرانی را دارند که در صورت جداسازی به رنگ خودرو آسیب برسد. ولی جای هیچگونه نگرانی نیست چرا که این محصول اساسا برای محافظت از رنگ طراحی و ساخته شده و با ویژگیهای بخصوص رنگ خودرو کاملا همخوانی و تطابق دارد. بنابر این در بلند مدت هیچگونه اثر منفی روی رنگ ایجاد نخواهد کرد. رنگ به هیچ وجه کنده نخواهد شد مگر آنکه رنگ خودرو فابریک نباشد و رنگ آمیزی مجدد با کیفیت پایین انجام شده باشد.

گارانتی

شرکت فرانسوی HEXIS در ایران نمایندگی رسمی دارد و حتی با وجود تحریمهای ظالمانه علیه کشورمان همکاری این شرکت با نمایندگی مرکزی ایران (واقع در شیراز) همچنان ادامه دارد. محصول بادیفنس دارای گارانتی رسمی و 3 ساله می باشد که به نام مشتری و با درج شماره شاصی خودرو و تاریخ نصب به همراه یک QR CODE روی کارت به مشتری ارائه می گردد. ضمنا محصول بادیفنس دارای هولگرام مخصوص نیز می باشد که نشانه اصالت محصول و برای مشتریان ما بسیار اطمینان بخش است.

تشخیص رنگ از روی بادیفنس

دغدغه بسیاری از شما موضوع تشخیص رنگ خودرو پس از اجرای بادیفنس می باشد. ولی به دو دلیل جای نگرانی نیست…
1-اینکه ضخامت رنگ را میتوان بعد از اجرای کاور نیز با دستگاه سنجید و چون ضخامت کاور عدد ثابتی دارد می توان به راحتی قسمتی که رنگ فابریک ندارد را با دستگاه تشخیص داد.
2- ما برای اطمینان و خاطر جمعی بیشتر شما مشتریان عزیز، روز پذیرش خودرو جهت اجرای کاور، برگه تشخیص رنگ مطابق با تاریخ قرارداد و تاریخ پذیرش را اخذ نمی کنیم تا برای فروش خودروی شما در آینده مشکلی پیش نیاید و مدرک قابل استناد داشته باشید.

مزیت های بادیفنس

*محافظت تمام عیار از رنگ بدنه خودرو
همانطور که توضیح دادیم بادیفنس محصولیست که جلوی هر گونه آسیب قابل تصور به رنگ خودرو را میگیرد.
*قابلیت نصب به صورت موضعی
با توجه به نامرئی بودن این محصول میتوان آن را به صورت موضعی و فقط روی قسمتهای آسیب پذیر خودرو نصب کرد. این کار میتواند تاثیر بسیاری رو هزینه تمام شده برای مشتری نیز بگذارد. بسیاری از مشتریان صرفا نگرانی ریگ خوردگی جاده هستند و میتوانند به طور مثال آن را فقط روی کاپوت و سپر جلو و چراغهای جلو نصب کنند. حتی میتوان بادیفنس را روی نیمی از کاپوت نصب کرد چون کاملا نامرئی است.

معایب بادیفنس

تنها عیبی که برای این محصول وجود دارد قیمت نسبتا بالای آن می باشد به طوریکه نصب کامل آن برای خودروهایی با ارزش کمتر از 300 میلیون تومان توجیه اقتصادی ندارد. البته لازم به ذکر است که ترجیحات مشتریان و حساسیت آنها نیز در این مورد بسیار تعیین کننده است.

بادیفنس مات

محصول جدیدی که کمپانی HEXIS سال 2018 روانه بازار کرد با ضخامت 160 میکرون بادیفنس مات یا MATTE BODYFENCE نام گرفت. این محصول تمامی خواص بادیفنس را دارد با این تفاوت که جلوه رنگ خودرو را تغییر داده و آن را مات میکند. بنا بر این نمی توان این محصول را به صورت موضعی نصب کرد ولی خودروهایی که با این روش مات می شوند جذابیت فوق العاده ای ایجاد می کنند. جهت مشاهده نمونه اجرا شده بادیفنس مات مجموعه ما روی لینک زیر کلیک کنید.

محصولات مشابه

اخیرا بسیار مشاهد می شود که برخی سعی می کنند تا محصولات مشابه یا هر گونه برچسب شفافی را به نام بادیفنس (BODYFENCE) به مشتریان معرفی کنند که مسلما به لحاظ کیفیت و دوام با محصول اورجینال قابل مقایسه نیست و میتواند به رنگ خودرو آسیبب برساند.

شیشه دودی اصفهان

نصب شیشه دودی در اصفهان

نصب شیشه دودی ضد خش

نصب دودی در مجموعه ما با بالاترین کیفیت انجام می پذیرد. دلیل آن هم وجود یک محیط در بسته و ایزوله می باشد که می توان در آن به بهترین نحو و بدون کمترین ایراد طلق دودی را نصب کرد. در مجموعه “هگزیس اصفهان” انواع طلق های مخصوص شیشه دودی وجود دارد که به صورت اجمالی به توضیح آنها می پردازیم…

شیشه دودی 206 اصفهان

تفاوت طلق های دودی

  • به طور کلی دو نوع طلق دودی وجود دارد:

یک نوع برای نصب بر روی شیشه های جانبی و شیشه عقب خودرو

نوع دوم که دارای خواص جداگانه می باشد برای نصب بر روی شیشه جلو (جام جلو) ساخته شده که به آن در اصطلاح “آنتی یو وی” جام جلو نیز گفته می شود.

نوع طلقی که برای شیشه های بغل استفاده می شود خود به دو دسته ساده و تیتانیومی (جیوه ای) تقسیم می شود. نوع ساده صرفا یک دودی معممولی بوده که دارای درصد دودی روشن و متوسط و تیره می باشد ولی نوع تیتانیومی همان حالت دودی را دارد ولی با رفلکس یا انعکاسی آیینه مانند.

طلق دودی هگزیس

طلق دودی HEXIS

کمپانی فرانسوی هگزیس علاوه بر کاورهای مخصوص رنگ بدنه، طلق های مخصوص شیشه نیز تولید نموده است که دارای کیفیت و دوام بسیار بالایی در مقایسه با طلق های دودی معمولی موجود در بازار هستند.