دیتیلینگ اصفهان

ریکاوری رنگ خودرو اصفهان

ریکاوری رنگ خودرو اصفهان

احیای رنگ خودرو چیست؟

منظور از احیای رنگ انجام پروسه پالیش یا پرداخت رنگ خودرو می باشد که پس از اتمام آن تمامی خشهای سطحی رنگ خودرو از بین می رود و رنگ درخشنده و براق می شود. به احیای رنگ خودرو در اصطلاح “ریکاوری رنگ” نیز گفته می شود.

لزوم احیای رنگ خودرو

با توجه به اینکه رنگ خودرو همواره در معرض آسیب قرار دارد. احیا کردن و از بین بردن خشهای سطحی ضروری به نظر می رسد. خشهایی که به واسطه عوامل مختلف روی سطح رنگ ایجاد می شوند و حالت دوار دارند که ما اصطلاحا به آن “هولوگرام” می گوییم. عواملی مانند گرد و خاک، بارندگی، شست و شو و غیره.
از بین عواملی که ذکر شد شست و شوی غیر اصولی معمولا بالاترین سهم را در ایجاد خشهای سطحی دوار یا همان “هولوگرام” دارند.

رفع آفتاب سوختگی اصفهانمراحل پالیش

به طور کلی مراحل پالیش بسته به میزان خش و آسیبی که روی سطح رنگ وجود دارد از 2 تا 4 مرحله متغیر است.

مواد پالیش

مواد پالیش حرفه ای که شرکتهای معتبر تولید کننده معمولا همگی آن را دارند به این ترتیب است :

  • بسیار زبر
  • زبر
  • نرم
  • بسیار نرم

مواد پالیش ما

موادی که مجموعه ما به عنوان نمایندگی رسمی کمپانی “جیون کوآرتز” کره در اصفهان استفاده می کنیم یکی از بالاترین کیفیت ها و استانداردهای ممکن در این صنعت را دارند و همگی بر پای آب تولید شده و هیچگونه پر کننده یا فیلر برای پر کردن خشها در آن بکار نرفته است.

آیا آفتاب سوختگی با پروسه احیای رنگ بر طرف می شود؟

یکی از دغدغه های مهم بسیاری از مشتریان مشکل آفتاب سوختگی رنگ ماشین می باشد. تجربه نشان می دهد که آفتاب سوختگی رنگ بسته به میزان و شدت آن تا حدی و در بعضی موارد کاملا برطرف می شود. ولی مسئله مهم در مورد آفتاب سوختگی این است که پس از انجام مراحل پالیش (2 تا 4 مرحله) و از بین رفتن اثر آفتاب سوختگی، این مشکل پس از مدتی دوباره بوجود می آید چرا که لایه بالای رنگ که اصطلاحا به آن “کیلر رنگ” گفته می شود دیگر از بین رفته است و احیای رنگ صرفا یک مرحم درد موقت برای آن به حساب می آید. به همین خاطر بسیاری از مشتریان قبل از فروش خودرویشان دست به پالیش قسمتهای آفتاب سوخته می زنند.

پالیش خودرو اصفهان

پالیش قسمتهایی که رنگ فابریک ندارند.

معمولا برای انجام پالیش روی قسمتهایی از خودرو که مجددا رنگ آمیزی شده اند بایستی دقت بیشتری به خرج داد. یک موضوع مهم در مورد این قسمتها این است که در صورتیکه لایه زیرین رنگ به خوبی خشک نشده باشد، بعد از پالیش، خشهای از بین رفته و محو شده به صورت اسرار آمیزی دوباره ظاهر می شوند. به این اتفاق به اصطلاح “دای بک” گفته می شود.
Die back
مشکل “دای بک” برای قسمتهایی که لکه آب یا جای فضولات روی رنگ وجود دارد نیز صدق می کند.

میزان براقیت قبل و بعد از نانو سرامیک چه تفاوتی دارد؟

میزان براقیت رنگ صرفا با همان 2 تا 4 مرحله پالیش به حد بسیار مطلوبی می رسد ولی می توان برای درخشندگی و براقیت حتی بالاتر پس از انجام پالیش از پوششهای سرامیک استفاده کرد تا براقیت را به حد نهایت برسانند. در مورد پوششهای نانو سرامیک و خواص آنها در صفحه مربوط به آن مفصلا توضیح داده ایم.

احیای رنگ شامل چه مراحلی می شود؟

بستگی به میزان و شدت خشهای موجود دارد. مثلا خودروهای کم کار یا صفر ممکن است نیازی به مرحله خیلی زبر یا زبر نداشته باشند. ولی خودروهای کار کرده و آسیب دیده مسلما نیاز به مرحله خیلی زبر یا زبر دارند و سپس مرحله نرم که باعث از بین رفتن خشهای بسیار ریز بجا مانده از مرحله خیلی زبر اجرا میشود و براقیت را به حد چشمگیری بالا می برد.

چه میزان از رنگ خودرو طی پروسه پالیش برداشته می شود؟

سوال مهمی که در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد این است که تا چه میزان میتوان از سطح رنگ برداشت ولی رنگ آسیب نبیند.
حقیقت این است که طی انجام پروسه پالیش حرفه ای که با تجهیزات استاندارد انجام میگیرد (2 تا )4 مرحله حد اکثر حدود 2-3 میکرون از رنگ برداشته می شود. بنابر این میتوان تا چند مرتبه نیز پروسه احیای رنگ حرفه ای را انجام داد چرا که ضخامت لایه بالایی رنگ بسیار بالاتر از این میزان است و حد اقل 20-30 میکرون ضخامت دارد.

تجهیزات ما
تجهیزاتی که مجموعه ما از آن بهره می برد همگی ساخت کمپانی روپس RUPES
ایتالیا بوده و از بالاترین کیفیت و استاندارد روز جهان بهره می برند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *